enver gökçe / ve de “gavur içinde yesirdiler” & hastir lan! (ahmet kaya / gayri gider oldum)

VE DE "GAVUR İÇİNDE YESİRDİLER"
Hepten
Suya
Verdik
Çünkü
Suyu
Yoktu.
Toprağı
Gazı
Tuzu
Işığı
Yoktu
Bu
Köyleri
Suya
Verdik
Eli
Ayağı
Tekerleği
Kağnısı
Yoktu
Ve
Atı
Arabası
Yoktu
Bir
Kaç
Kıl
Keçi
Bir
Torba
Çökelik
Ve
Tulum
Peynirine
Hasrettiler...
Ve
De
"Gavur
İçinde
Yesirdiler"
Sanki
Çarıklarını
Yemiştiler
Gün
Olmuş
Ve
Dut
Kurusu
Süpürge
Tohumu...
Haybedendi
Yaşamları
Ümmiydiler
Gurbetçiydiler
Gülmemişti
Hiç
Biri...
Ve
Soğuk
Asvan
Pulur
Hıdır-öz
Ve
Huni
Su
Payniği
Zalbar
Ve
Pul
Ve
Güci
Kırani
Haskini
Henisik
Hulmin
Karapınar
Ecüzlü
Vahşin
Venk
Ve
Payamlı
Ve
Süderek
Haritadan
Silindiler
Bir
Sabah...
Enver GÖKÇE 
HASTİR LAN 
Ben gider oldum
     kardaşlar.
Ve de 
     kız kardaşlar,
Ben gider oldum,
    Gayri 
    Haram bana
Bu toprak damlar
    Bu ağaçlar,
    Bu taşlar bana.
Apat dediğin
    Şişirilmiş oto lastiği
    Ve bir kaç 
    Tahtadan ibaret
    Bir saldır.
Suda yüzer.
    Oğul, uşak, bir de karım
    Kurt bana
    Hastir çeker
    Kuş bana
    Yılan bana
Hastir çeker 
   Çiyan bana
Lan kardaş
    Bu nasıl yara
    Kanar heryerimden.
    Döğülmüşüm
    Süğülmüşüm
    Koğulmuş.
Siktir çekilmişim yani
Kendi öz yurdumda.
Bir meri keklik gibi
   Çeker giderim.
Enver GÖKÇE
2 responses to “enver gökçe / ve de “gavur içinde yesirdiler” & hastir lan! (ahmet kaya / gayri gider oldum)

  1. bu kelimeri hiç anlamiyorum ***bunlarin anlami ne?
    lütfen söyleyin***çok aradim ama bulamadim

    Ve
    Soğuk
    Asvan
    Pulur
    Hıdır-öz
    Ve
    Huni
    Su
    Payniği
    Zalbar
    Ve
    Pul
    Ve
    Güci
    Kırani
    Haskini
    Henisik
    Hulmin
    Karapınar

Bir Cevap Yazın

